Wednesday, December 29, 2010

bagi sebab kenapa manusia kena dgr ckp org lain

Halu...second entry of da day.Revenge time! hahaha aku nak ckp something.. psal aku.ehmm mcm la entry sebelum ni psal Tom Cruise kn..haha pengsan jap!

pernah tak korang rasa mcm nk lempang org sebab tak nak dgr ckp kita? PERNAH??? anda mmg kwn saya seumur idup..hahaha serius dohhh...rasa mcm nk mkn idup2 je org yg degil tak ingt dunia ni..rasa mcm nk telan dia bulat2 pun de..
Kdg2 org akan ckp.."kenapa aku kena dgr ckp ko?" Selalu aku akan ckp.."dgr je la..." sambil buat muka bosan sbb hati da rasa pnas2 sikit..tp kalau dalam situasi lain yg contohnye mcm ni

Situasi 1 :

Pembeli : akak..sy nk beli bju ni
Penjaga kaunter : kejap ea..duit seringgit tak de
Pembeli : ehmm...sambil buat muka bosan dan berpikir...jumlah aku nk beli ni bru rm10.perlu ke duit seringgit??
Pembeli : tp..sy tak pakai duit seringgit
25 minit berlalu
Pembeli : ehm..lame lg ke? sbb sy tak pkai duit seringgit
Penjaga kaunter : kejap laaaaa
5 minit kemudian dan urus niaga selesai
Penjaga kaunter : dikk...kejap ea.ambik voucher ni..sambil tgn nk tulis2
Pembeli :  tak pe la kak..bg org lain

okkkk...sy sgt tak berpuas hati dgn situasi diatas...nmpk tak keperluan mendgr ckp org lain? mksd sy...dgr secara terperinci ketika anda berbual

p/s : alasan tak dgr adalah sgt tak logik ketika bersembang face to face...dan sgt tak manis dibuat

No comments:

Post a Comment

bercerita disini